In Abu Dhabi heeft de eerste winkel van Hema in het Midden-Oosten de deuren geopend. Met deze winkel, de eerste buiten Europa, test de Nederlandse keten welk assortiment er aanslaat.
Nood aan betaalbaar
Als voorbereiding op grotere winkels in het Midden-Oosten heeft Hema in de Verenigde Arabische Emiraten haar eerste niet-Europese winkel geopend. De winkel start met een basisassortiment, dat langzaam wordt uitgebreid: het is de bedoeling dat ook in de vestigingen in het Midden-Oosten het volledige internationale assortiment te koop zal zijn. Er moeten ook al zeker meerdere winkels in de regio komen, waaronder in Dubai. Voor de expansie werkt Hema samen met Apparel Group, die voor de Nederlandse retailer grote kansen ziet in de VAE en de rest van het Midden-Oosten, omdat de rest van het winkelaanbod er vooral uit luxe bestaat. De lokale gezinnen hebben er echter behoefte aan betaalbare producten.
“De opening van onze winkel in Abu Dhabi is een belangrijke stap in de buitenlandse groei van Hema. We hebben niet alleen voor het Midden-Oosten gekozen vanwege de kansen in die markt, maar ook voor de strategische ligging tussen Europa en Azië”, zegt directeur Richard Flint. Om verder uit te breiden gaat Hema trouwens steeds meer samenwerkingen aan. Zo opende Hema onlangs haar eerste shop-in-shop in het nieuwe warenhuis NEXT op Oxford Street in Londen. Internationale expansie is een belangrijke pijler in de groeistrategie van de keten, samen met e-commerce en groei in de Benelux.