Het Nederlandse Hema en de Franse groep Casino gaan nauwer met elkaar samenwerken. Een selectie van het non-food assortiment van Hema zal nog dit jaar verkrijgbaar zijn in een veertigtal Casino-filialen.
Afzetmarkt verbreden
De non-foodartikelen van Hema zullen te koop zijn in 18 supermarkten en 22 hypermarkten van de Franse retailer. De stap past in de strategie van Hema om een wereldmerk te worden.
“Veel klanten die voor het eerst met ons kennismaken doordat ze onze artikelen in de supermarkt zien liggen, komen daarna naar onze winkels en online”, zegt Hema-topman Tjeerd Jegen. “Dit effect zal alleen nog maar groter worden nu Hema binnenkort ook shop-in-shops krijgt in supermarkten en hypermarkten van Casino. De samenwerking met Casino supermarkten is een volgende stap in onze multichannelstrategie die ertoe leidt dat we uitgroeien van een traditionele retailer naar een internationaal merk.”
In september vorig jaar zette Hema al een soortgelijke samenwerking op met Casino-dochter Franprix. Intussen is een deel van het Hema-assortiment al te vinden in 66 filialen van de Franse keten, in en rond Parijs. Via de nieuwe samenwerking met Casino zorgt Hema ervoor dat haar assortiment nog breder in Frankrijk verkrijgbaar is, ook in gebieden waar de retailer geen eigen vestigingen heeft.