Volgende maand opent Harrods een tijdelijke outlet in Westfield London, een groot winkelcentrum in de Britse hoofdstad. Het warenhuis wil er zijn jaarlijkse zomeruitverkoop veilig organiseren.
Sociale afstand
Tijdens de jaarlijkse zomersolden is het bij Harrods traditioneel erg druk. Om die uitverkoop toch op een veilige en verantwoorde manier te kunnen laten plaatsvinden, zal het warenhuis in juli een 7500 m² grote pop-up openen in winkelcentrum Westfield. De tijdelijke winkel is ontworpen met een “hoger niveau van ‘social distancing’ in het achterhoofd”, stelt het warenhuis.
“In de nieuwe wereld waarin we leven, heeft de economie nood aan bedrijven die hun bedrijfsmodel en huidige activiteiten kritisch bekijken en anders denken om groei mogelijk te maken, waarbij ze hun klanten en werknemers beschermen”, citeert Chain Store Age Harrods-directeur Michael Ward. “Harrods Outlet stelt ons in staat om de sociale afstand beter te handhaven, resoluut en vol vertrouwen naar het nieuwe seizoen te gaan en op een verantwoorde manier te verkopen.”
Harrods is overigens van plan om zijn flagshipstore in Londen op 15 juni opnieuw te openen. Die heropening zal gepaard gaan met ingrijpende maatregelen om de sociale afstand te garanderen, zoals controle op het aantal bezoekers en bewegwijzering in de winkels. Bij de in- en uitgangen zullen handreinigingsstations voorzien worden.
“Hoewel we ongetwijfeld in een enorm veranderde omgeving zullen opereren, zijn we optimistisch over de toekomst”, aldus Ward. “De opening van Harrods – een gebouw dat al meer dan 170 jaar in het centrum van Londen staat – is belangrijk voor onze stabiliteit op lange termijn als bedrijf, maar ook een optimistische stap in de bredere heropening van Londen.”