RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

icon
Algemeen26 september, 2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Snelle experimenten

Wat is growth marketing voor jou?

“Growth marketing is een slimme manier om aan marketing te doen. Vaak zie ik bij bedrijven het marketingplan van vorig jaar terugkomen, gerecycleerd met de datum van dit jaar. Dit is niet reactief, en de meeste kanalen zijn gesatureerd. Meestal wordt er om het luidste geroepen, en in het wilde weg geschoten met budgetten. Dit willen we slimmer aanpakken. Als growth marketers, kennen we de nieuwste kanalen, en zijn we een combinatie van een technisch profiel met dat van een marketeer. We zetten korte en snelle experimenten op om te kijken welke nieuwe acties goed presteren, en die gaan we dan schalen. Al onze beslissingen worden ondersteund door data, dus kunnen we correct een product in de markt lanceren of heel gericht de juiste mensen bereiken.”

 

Aan welke growth marketingprojecten werk je nu?

“Dat zijn best wel wat verschillende projecten. We werken telkens in sprints van twee weken, waarop we zoveel mogelijk acties kwalitatief uittesten. Nu zetten we een mobiele food applicatie in de markt en valideren we de marktvraag voor corporate startups. Daarin focussen we op experiment design. Dit is het testen van assumpties door te leren wat werkt en wat niet werkt. Dankzij het constant valideren bij klanten of prospecten, kunnen we snel de projecten cancelen die niet goed werken, en enkel projecten lanceren die het leven van klanten beter maakt. Ook organiseert Trigger donderdag 28 september de Growth Hacking Conference. Ons team zal hier aanwezig zijn en workshops geven omtrent de laatste nieuwe marketingtrends, samen met geweldige externe sprekers.”

 

Consument aan het stuur

Dus, je organiseert mee de Growth Hacking Conference. Welke topics halen jullie aan?

“Het Trigger team zal een introductie geven van growth marketing in de vorm van een workshop. Onze oprichter Yannick Khayati spreekt specifiek over waarom uw bedrijf een ‘head of growth’ nodig heeft. We hebben 12 gastsprekers die ook hun expertise omtrent growth marketing en hun perspectieven over de toekomst van marketing zullen delen.”

 

Hoe ziet voor jou dan de toekomst van marketing eruit?

“Dagelijks worden er veel nieuwe platformen en kanalen gelanceerd, van de nieuwe Facebook tot tools die niet-techneuten toch verder kunnen helpen in hun marketingacties. Zo denk ik aan data scraping of het bouwen van een soort Twitter in één dag, met een drag & drop websitebuilder. We weten allemaal dat technologie belangrijker wordt, maar het verschil zal liggen in het juist aanbieden van deze technologie aan de juiste mensen. Daarom denk ik dat growth marketing een grote rol zal spelen. Heel interactief feedback vergaren bij de klant, om te kijken wat werkt en wat niet werkt. De consument zit achter het stuur, dus moeten we heel gericht en juist kunnen te werk gaan bij het verspreiden van een boodschap.”

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen14 mei, 2025
    “De essentie van categoriemanagement is het wegnemen van aankoopbarrières”

    Categoriemanagement is geen hogere wiskunde: eenvoud is de essentie. “Maak het shoppers makkelijk om te kopen in de categorie. Neem alle barrières weg die een verkoop kunnen tegenhouden”, zegt expert Pascal Deckers van LD&Co.

  • icon
    Algemeen13 mei, 2025
    Stad Antwerpen blokkeert retailplannen op Makro-site Deurne

    De herontwikkeling van de voormalige Makro-site in Deurne komt op losse schroeven te staan. De Stad Antwerpen heeft een negatief advies gegeven voor de plannen van vastgoedontwikkelaar Heeren Group, die er met Euro Shop, Albert Heijn en JYSK een retailcomplex wil realiseren.

  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa

    Amazon gaat nu ook in Europa de strijd aan met discountplatformen zoals Temu en Shein. Klanten in het Verenigd Koninkrijk krijgen als eersten toegang tot de webshop met vooral goedkope Chinese spulletjes.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Failliet Gerry Weber houdt uitverkoop in vijf winkels
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet
  • icon
    Mode22 april, 2025
    [In Beeld] Zo ziet de grootste Nike outletwinkel van Europa eruit
  • icon
    Mode29 april, 2025
    INNO gaat voor nieuwe dynamiek met nieuwe merken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN