RetailDetail mag terugblikken op een geslaagd 2018, zoals blijkt uit de sterke cijfers die we kunnen voorleggen. Alle indicatoren staan op groen en 2019 oogt veelbelovend.
Belangrijk jaar
De RetailDetail-websites haalden afgelopen jaar samen wel 4,2 miljoen pageviews van 2,6 miljoen unieke bezoekers (sessies): een groei met bijna 30%. In totaal 51.124 lezers zijn geabonneerd op één van onze nieuwsbrieven. Onze evenementen ontvingen vorig jaar 2.246 deelnemers, ook een stijging met 30%. In de retailhub, het kennis- en inspiratieplatform van RetailDetail, kwamen liefst 3.959 bezoekers over de vloer.
Ook op de sociale media is RetailDetail steeds actiever: op Facebook overschreden we vorig jaar met onze pagina’s de kaap van de 20.000 volgers; op Twitter hebben we nu 7.180 volgers; op LinkedIn steeg het aantal volgers tot 2.518; op Instagram zijn we nog pril, maar hebben we toch al 852 volgers, een aantal dat nog dagelijks groeit.
2019 kondigt zich aan als een belangrijk jaar voor RetailDetail. De afgelopen zomer vernieuwde website biedt nog rijkere content, de nieuwsbrieven krijgen binnenkort een upgrade en enkele nieuwe evenementen vervolledigen de al goed gevulde kalender. Retailhunts nemen retailmanagers op studiereis naar Berlijn, Bologna en New York, en verderop zelfs naar China en Japan. Bovenal zijn we gestart met de voorbereidingen van de ‘retailhub 2.0’, een bijzonder ambitieus project dat zal resulteren in een volwaardig retaillaboratorium dat uniek is in de wereld. Blijf ons volgen!