De Belgische data-analist Daltix heeft 1,3 miljoen euro opgehaald om z’n verdere groei te financieren. Het technologiebedrijf helpt retailers en leveranciers door in real-time prijzen, promoties en assortimenten in kaart te brengen.
“Geen grenzen”
“Data expertise is een must in het huidige competitieve landschap”, zegt CEO Jonas Depres. Daltix verzamelt online en offline data en verrijkt en verwerkt die met behulp van AI, datamining en machine learning. Zo toonden de analyses van het bedrijf aan dat er soms grote prijsverschillen zijn tussen Albert Heijn België en Nederland, dat Jumbo online zo’n 11% goedkoper is dan Colruyt, en dat retailers in de aanloop naar Black Friday vaak hun prijzen verhogen om te kunnen uitpakken met grote kortingen die er eigenlijk geen zijn.
Tot nu toe focuste het technologiebedrijf op de sectoren food en doe-het-zelf in de Benelux, maar het is nu de bedoeling om ook andere Europese markten te veroveren. “We denken niet in grenzen en we willen de eerste jaren de omzet minimum blijven verdubbelen. Het is onze ambitie om de Google van de retail te worden,” aldus nog Deprez. Het opgehaalde geld komt van een investeringsgroep rond Tim Duhamel (InSites Consulting) en Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere (Showpad).