Online fietswinkel Futurumshop wil in 2018 vijftig miljoen euro omzet halen in de Benelux. Dat is een fikse groei ten opzichte van de huidige cijfers, maar de bewindvoerders geloven de opmars verder te kunnen zetten.
Maandelijkse groei van 40%
In de eerste zes maanden van 2016 haalde Futurumshop een omzet van vijftien miljoen euro in Nederland, liefst 37% meer dan een jaar eerder. Die sterke groei wil het bedrijf de komende jaren blijven doortrekken, met onder andere de lancering van een eigen merk. “We groeien nu al maandelijks met 40 procent”, vertelt CEO Harmen Van der Meulen aan Twinkle. “En dat wordt iedere maand meer. We zetten nu alle investeringen op Nederland en de Benelux en zijn druk met ons eigen merk.”
De focus op de Benelux moet er bovendien voor zorgen dat Futurumshop ook winstgevender wordt. “Ons bedrijf heeft altijd winst geschreven, maar die winst wordt gedrukt door internationale markten waarin je veel moet investeren om groter te worden. Je moet ook in die landen zorgen dat je nummer één wordt”, aldus Van der Meulen.
Futurumshop is ook nog aanwezig in Duitsland, maar het zal daar dus minder zwaar investeren de komende periode. De Franse tak van het bedrijf werd eerder al van de hand gedaan.