“Fun heeft een traditie om de vinger aan de pols te houden van wat in de markt leeft”, zegt Bart Coeman. “Met deze workshops spelen we in op de duidelijke trend dat consumenten van een fysieke winkel extra beleving vragen. Bovendien is het een originele benadering van Moederdag, want moderne mama’s willen wel eens iets anders dan de obligatie bloemen.”
18 deelnemende winkels
“In onze shop-in-the-shop Glamour Plaza staat een make-upconsulente klaar om moeders en dochters nog meer te doen stralen en hen te helpen om de juiste accessoires te kiezen”, zegt de topman. Daarnaast is er ook een creatieve animator die leert hoe kinderen en hun ouders schitterende en smakelijke fruitstokjes kunnen maken.
Het initiatief van Fun is een vervolg op de succesvolle Lego-Friendsdag die de keten op 18 februari organiseerde en “de voorloper van nog meer animatie in de winkels in de loop van de komende maanden”, belooft Bart Coeman.
Fun heeft vandaag 36 vestigingen, waarvan er 18 winkels deelnemen aan het initiatief. Bij de groep, die een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro realiseert, werken zo’n 450 mensen.