Belangrijkste periode van het jaar
Heisa of niet, de sintperiode is en blijft voor Fun de belangrijkste van het jaar en dus komt de opening van de nieuwe vestiging op het ideale moment. De nieuwe winkel opent nu vrijdag de deuren in Shoppingcenter Pajot, dat in maart van dit jaar heropende aan de Bergensesteenweg in Sint-Pieters-Leeuw.
Ondanks de intrede van Coolblue op de speelgoedmarkt is manager Hans Smolders overtuigd van de kansen van zijn nieuwe fysieke winkel: “Consumenten willen hun geliefkoosde shops dicht bij elkaar in de buurt, want ondanks de enorme opgang van de e-commerce blijven consumenten ook heel graag naar fysieke winkels gaan.”
En-en-verhaal
Fun spreidt sinds een tweetal jaar zijn investeringen over zowel de fysieke winkels als de webshop. De onlineverkopen zijn het afgelopen jaar met meer dan 50% gestegen, mede dankzij de verdere uitbouw van het online beschikbare assortiment.
“Maar internationale studies wijzen erop dat de fysieke winkel de meest favoriete aankoopplek blijft, ongeacht de leeftijd en het inkomen van de consumenten”, zegt Hans Smolders. “Het is trouwens daarom dat internetspelers zoals Coolblue ook fysieke winkels openen. Bij Fun volgen we ook dit tweesporenbeleid: ook in de nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw zullen consumenten dus hun online bestellingen kunnen komen ophalen.”
Fun, opgericht door de familie Coeman, groeide via een snelle expansie en een partnerschap met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding. Fun heeft 32 winkels met een gemiddelde oppervlakte van 2.000 m² en telt 350 medewerkers.