Speelgoedwinkelketen Fun heeft voor het vierde jaar op rij verlies gemaakt. Toch wordt er voorlopig nog niet gewanhoopt bij de keten, waar sinds kort een nieuw management aan het hoofd staat en een nieuwe strategie is uitgewerkt.
Breder assortiment
Het vorige boekjaar haalde Fun een omzet van 68,9 miljoen euro, een daling van een procent ten opzichte van een jaar eerder. Er werd bovendien een verlies geboekt van 3,9 miljoen euro. Het is ondertussen al het vierde jaar op rij dat Fun verlies maakt, in totaal al 16 miljoen euro.
Toch heeft Fun nog een positieve blik op de toekomst, dankzij de strategie die wordt uitgestippeld door het nieuwe management. Zo volgde in juni Tony Mettens, die voorheen nog aan de slag was bij Maxi Toys, Jean Paul Descheemaeker op als CEO en maandag gaat Philippe De Moor aan de slag als nieuwe financieel directeur.
Zij willen Fun verschuiven van een zuivere speelgoedverkoper naar een aanbieder van hobbyspullen en feestartikelen. In die sector liggen de marges iets hoger en is er minder concurrentie dan in de speelgoedwereld. De winkels die het nieuwe assortiment al hebben gekregen, zagen hun omzet alvast met 10 tot 15 procent stijgen. Tegen het einde van dit jaar moeten alle 29 vestigingen omgevormd zijn.