(Publireportage) Geef klanten een euro korting, en ze zijn het meteen vergeten. Maar geef ze een krasbiljet ter waarde van één euro, en je brengt ze aan het dromen. De Nationale Loterij helpt u de trafiek naar de winkel te verhogen, de winkelmand te vergroten en de klantentrouw te versterken. Zo wint u altijd!
Onbetaalbare klantbeleving
Een krasbiljet als incentive voor je klanten? Lang geen dom idee! De B2B afdeling van de Nationale Loterij ontwikkelt business oplossingen op maat, voor retailers en producenten die meer consumenten naar hun winkel of merk willen aantrekken, maar ook voor bedrijven die hun (professionele) klanten aan zich willen binden of zelfs hun medewerkers belonen.
De kracht van het concept? Uiteindelijk is de Nationale Loterij een droomfabriek: met een krasbiljet geef je klanten een uniek positief gevoel. Je doet ze dromen: stel je voor, wat gebeurt er als ik win, wat doe ik met dat geld? De contouren van een nieuw leven vol ongekende mogelijkheden tekenen zich af. De meerwaarde op het vlak van imago en klantbeleving is onbetaalbaar.
Welke voordelen kan een actie met de Nationale Loterij opleveren?
-
Een grotere winkelmand. Door bijvoorbeeld een gratis krasbiljet te geven bij aankoop van een aantal producten of vanaf een bepaald bedrag, verhoog je gegarandeerd de bestedingen aan de kassa.
-
Meer trafiek en zichtbaarheid. Met een wervende actie zal je meer klanten trekken naar je winkel of je merk. Dat loont meteen.
-
Klantenbinding. Een klant die 1.000 euro wint met een fijne actie, wordt de beste klant die je kan hebben: een levenslange ambassadeur voor je merk.
Met een kraslot maak je iedereen blij
96% van de Belgen kent de Nationale Loterij. Eén volwassen Belg op vier speelt een van de trekkingspelen en/of koopt krasbiljetten. De afgelopen vijf jaar steeg de omzet jaarlijks gemiddeld met 4,5%, ook tijdens de moeilijke coronacrisis. Het omzetcijfer bedraagt nu 1,436 miljard euro. In 2020 hebben 94.146.632 winnaars 817.587.974 euro onder elkaar verdeeld.
Dat enorme bereik zegt iets over de populariteit van de Nationale Loterij: hun producten zijn erg geliefd. Enorm veel mensen voelen zich aangetrokken door de levensveranderlijke kansen die de krasloten en trekkingspelen zoals EuroMillions aanbieden. De boodschap van het krasbiljet “Win for Life” bijvoorbeeld is heel overtuigend: die onvergelijkbare topprijs, waarbij winnaars de rest van hun leven, maandelijks, een vast bedrag op de rekening krijgen, doet iedereen dromen.
Op elk moment van het jaar
De Nationale Loterij biedt een breed gamma aan krasloten aan, voor elk wat wils. Allemaal heel eenvoudige, laagdrempelige producten: makkelijk te spelen en te beheren. Er is een product voor elke doelgroep, en er zijn ook specifieke producten voor elke periode van het jaar: de succesvolle Win for Life Holiday tijdens de zomerperiode bijvoorbeeld, of de kerstuitvoering van Winners Club, een krasbiljet van 3 euro waarmee je gegarandeerd 2 euro wint. Ook ideaal als eindejaarscadeautje voor zakenrelaties of medewerkers.
Een gegarandeerde winst
Kies een product in functie van je business objectieven: wil je één winnaar met een heel groot bedrag of liever meer winnaars met kleinere bedragen? Wist je datje: elk pakje krasbiljetten heeft een minimum gewaarborgde winst waardoor je aankoop gegarandeerd een mooi stuk koopkracht bijschenkt aan je klanten.
Bovendien hebben marketing-diensten bij grote bestellingen de mogelijkheid om de krasloten te laten personaliseren, met een eigen logo en visuele boodschap. Dat is een erg krachtig en waardevol concept.
Steeds nieuwe ontwikkelingen
Naast fysieke krasloten heeft de B2B dienst van de Nationale Loterij nu ook een digitale oplossing: consumenten ontvangen dan een code via digitale weg, met een boodschap die jij als retailer of fabrikant zelf kan bepalen, die ze vervolgens in één van de 7.500 winkelpunten van de Nationale Loterij kunnen inwisselen voor fysieke krasloten of trekkingspelen.
Duurzaam imago
De Nationale Loterij geeft iets terug aan de samenleving. 100 % van de winst wordt geherinvesteerd in de gemeenschap door de ondersteuning van goede doelen, sport en cultuur. In 2020 investeerde het bedrijf maar liefst 335 miljoen euro in maatschappelijke projecten en verenigingen. Dat straalt ook af op uw merk.
Met een helder “Verantwoord Spel”-beleid wil de Nationale Loterij de ontwikkeling van gewoontes van overmatig spelen beperken, en minderjarigen beschermen. Een betrouwbare, verantwoorde partner voor uw marketingacties dus.
Impact verzekerd
Dit is een belangrijke periode voor wervende marketingacties. Tijdens de coronacrisis brak de consument met oude gewoonten. Nu de maatregelen weer versoepelen, komen mensen met een andere ingesteldheid terug naar de winkel: ze staan open voor nieuwe retailers, merken en producten, ze zijn op zoek naar verrassende aanbiedingen. Wanneer een actie dan plots ook de mogelijkheid inhoudt van financiële onafhankelijkheid bijvoorbeeld, dan spreekt dat enorm tot de verbeelding. Impact gegarandeerd!
Meer informatie?
De afdeling B2B van de Nationale Loterij staat garant voor professioneel advies en begeleiding van a tot z.
Bel ons op 02/238 48 15 of stuur ons een Mail B2B@nationale-loterij.be