(Publireportage) Retailtrends spotten, dat doe je van 19 tot 21 september tijdens Paris Retail Week. Een vakbeurs, netwerkevent en vooral ook kennishub met meer dan 200 vrij toegankelijke conferenties, keynotes, infosessies en workshops.
Het thema: Live Retail
Editie 2017 staat meer bepaald in het teken van ‘Live Retail’: dankzij digitale technologie knopen consumenten, merken en retailers immers relaties aan op elke plek en op elk moment. Thema’s als big data, virtuele en toegevoegde realiteit of artificiële intelligentie komen daarbij aan bod. Flink wat grote namen uit de retailsector delen hun ervaringen: Starbucks, Ixina, Fnac Darty, Zalando, Amazon, Costco… zijn slechts enkele voorbeelden.
Bezoekers kunnen zelf ook nieuwe technologie ervaren en uittesten, zoals een virtueel winkelbezoek met HTC Live Help, Hololens-brillen van Microsoft, chatbots… Verder is er Speed Networking en Job Dating, en bekronen de Paris Retail Awards de beste innovaties op het gebied van e-business en retail. Alle praktische info vind je op www.parisretailweek.com.