RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Alibaba
  • Onderwerpen E-commercePublireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Even voorstellen: Aidge, Alibaba International’s meertalige AI-toolkits voor wereldwijde groei van het MKB

icon
Algemeen12 december, 2023

(Publireportage) Internationale verkoop biedt het MKB tal van voordelen, zoals toegang tot nieuwe klanten en inkomstenstromen en het stimuleren van productinnovatie. Veel mkb-bedrijven vinden het echter een lastige klus vanwege de hindernissen die ze ervaren. 

De eerste drempels zijn vaak taal- en cultuurbarrières. Een bedrijf kan in eigen land een populair productportfolio en een sterk marktaandeel hebben, maar het weet vaak niet of het product goed zal worden ontvangen op een nieuwe markt.

Daarnaast is uitbreiden naar nieuwe markten duur: marketing en klantenwerving zijn prijziger geworden door online concurrentie. Het MKB beschikt hiervoor vaak niet over de nieuwste technologie en financiële middelen.

Beschikbaarheid van personeel is een andere uitdaging. Het MKB dient verschillende functies in zijn bedrijf te hebben om internationaal te kunnen opschalen, compliance-regels te kunnen naleven en klantenservice te bieden. 

Gelukkig zijn er hulpmiddelen die de wereldwijde handel vlotter laten verlopen: kunstmatige intelligentie (AI) maakt een omslag in het handelsproces mogelijk.

Alibaba International Digital Commerce Group (Alibaba International) heeft onlangs Aidge gelanceerd. Dit is een AI-suite met application programming interfaces (API’s) die het MKB hulp biedt bij het stroomlijnen van mondiale activiteiten. Aidge maakt gebruik van meer dan 20 jaar ervaring en expertise van Alibaba op het gebied van wereldwijde handel: het bedrijf is actief in meer dan 190 landen en bedient jaarlijks meer dan 305 miljoen gebruikers. Aidge maakt gebruik van eigen taal- en computervisiemodellen om bedrijfsprestaties te verbeteren en kosten te verlagen.

Aidge pakt veel uitdagingen aan waarmee het MKB in Europa en daarbuiten wordt geconfronteerd. Zo biedt het uitgebreide content- en ontwerpondersteuning, waaronder het genereren van meertalige content en het aanpassen van afbeeldingen/video’s en live klantenserviceondersteuning.

Een Large Language Model (LLM) is heel efficiënt als het gaat om het begrijpen van meervoudige opdrachten en kan veel analytische taken direct uitvoeren. Wanneer een LLM wordt toegepast op vertalingen van content, is het niet alleen goed in vertalen, maar zorgt het er ook voor dat de gegenereerde content authentiek is en is afgestemd op verschillende markten. Op deze manier kunnen kleine en middelgrote bedrijven content produceren in hun eigen taal en deze automatisch aanpassen voor internationale markten, waardoor de operationele kosten dalen.

Het aanpassen van teksten op afbeeldingen: Aidge vertaalt beeldtekst vakkundig in meerdere talen zodat consumenten overal ter wereld het kunnen lezen.

Het aanpassen van video’s: Aidge begrijpt moeiteloos de belangrijkste functies van een product en zorgt voor gesynchroniseerde audio- en ondertitelvertalingen.

Daarnaast ondersteunt Aidge marketing door middel van geautomatiseerde SEO-optimalisatie en het genereren van creatieve content. Mkb-bedrijven kunnen het analyseren van doelgroepen combineren met contentgeneratietools om effectieve en creatieve marketingboodschappen en advertenties te maken. Zo kunnen de mkb-bedrijven efficiënt aan marketing doen en hogere conversieratio’s tegen lagere kosten realiseren.

Aidge selecteert efficiënt verkoopargumenten die aansluiten bij productkenmerken, lokale markttrends en gebruikersvoorkeuren.

Aidge biedt ook meertalige klantenservicetools om een hoge klanttevredenheid en efficiëntie te garanderen.

Live chat: Aidge vergemakkelijkt wereldwijde interactie met klanten en geeft feedback in verschillende talen.

Alibaba heeft Aidge getest. Aidge heeft bewezen de conversie van bestellingen, de tevredenheid van consumenten en de tijdsefficiëntie voor het MKB aanzienlijk te verbeteren. Sinds november 2023 stelt Aidge zijn platform open voor een bredere basis van mkb-bedrijven door middel van trials met SaaS-partners en onafhankelijke softwareleveranciers (ISV’s) om gebruikerservaringen te genereren.

Doe mee aan Aidge’s pilot op www.aidc-ai.com en zet de e-commerceprestaties van mkb-bedrijven op voorsprong.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen8 mei, 2025
    Wordt elke handelaar een geldautomaat?

    CD&V pleit ervoor dat klanten in handelszaken geld kunnen afhalen. Kamerlid Leentje Grillaert wil handelaars stimuleren om een ‘cashback’-dienst aan te bieden, waarbij klanten extra betalen met hun kaart en cash terugkrijgen.

  • icon
    Algemeen7 mei, 2025
    Amazon versnelt bezorging op dezelfde dag in Europa met AI

    Op twintig nieuwe locaties in Europa gaat Amazon het komende jaar bezorging op dezelfde dag lanceren. Klanten kunnen bovendien steeds later bestellen: de retailer zet AI in om aankoopgedrag te voorspellen en voorraden te optimaliseren.

  • icon
    Algemeen7 mei, 2025
    “Over vijf jaar is Wibra dubbel zo groot”

    Wibra-topman Bas Duijsens ziet steeds minder “discountschaamte” en neemt nu zelfs Parijs in het vizier. Om de ambities waar te maken, gaat de retailer volgend jaar mogelijk op zoek naar externe financiering.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Failliet Gerry Weber houdt uitverkoop in vijf winkels
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet
  • icon
    Mode22 april, 2025
    [In Beeld] Zo ziet de grootste Nike outletwinkel van Europa eruit
  • icon
    Mode29 april, 2025
    INNO gaat voor nieuwe dynamiek met nieuwe merken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN