(Publireportage) Met het nieuwe spel EuroDreams mikt de Nationale Loterij op een doelgroep van jongvolwassenen. Winnaars in rang 1 krijgen 30 jaar lang elke maand 20.000 euro, of 7,2 miljoen euro in totaal. Winkeliers mogen zich verwachten aan een massale belangstelling.
Interessante winstkansen
De Nationale Loterij en zeven andere Europese loterijen van de EuroMillions community hebben de krachten gebundeld en lanceren samen het nieuwe trekkingsspel ‘EuroDreams’. Het is een eenvoudig en duidelijk spel: in een raster van veertig cijfers kruisen spelers zes cijfers aan en kiezen ze vervolgens nog één ‘DreamNumber’, een nummer tussen 1 en 5. Eén spelrooster kost 2,5 euro en er zijn twee trekkingen per week, op maandag en donderdag.
Dit gloednieuwe spel biedt een kans van 1 op 19 miljoen op de hoofdprijs en een algemene winstkans van één op 4,66. De winstverdeling bestaat uit zes rangen. Winnaars in rang 1 (zes juiste nummers en het juiste DreamNumber) winnen een maandelijkse rente van 20.000 euro voor een periode van 30 jaar. Winnaars in rang 2 (zes juiste nummers zonder het juiste DreamNumber) krijgen 2.000 euro per maand, voor een periode van vijf jaar.
Een opmerkelijke nieuwigheid vergeleken met het bekende Win for Life: de prijs is niet verbonden aan één persoon. Wanneer een winnaar in rang 1 en rang 2 zou overlijden, dan is het saldo van de winst overdraagbaar naar de erfgenamen. De winsten in rangen 3 tot 5 zijn variabel en de winst in rang 6 (twee juiste nummers zonder het juiste DreamNumber) bedraagt 2,5 euro of de prijs van één spelrooster.
Voor een wat jongere doelgroep
Het nieuwe spel EuroDreams is aantrekkelijk voor een wat jongere doelgroep van twintigers en dertigers, zegt woordvoerster Joke Vermoere van de Nationale Loterij: “We vullen hiermee het gat in tussen het klassieke kraslot, dat vaak een impulsaankoop is, en EuroMillions, dat volgend jaar zijn twintigste verjaardag viert en dat een wat oudere doelgroep aanspreekt.”
Het voordeel van deze formule: door de winst op te splitsen in een behapbaar maandelijks bedrag wordt het leven van de winnaars niet compleet overhoop gegooid. De gigantische potentiële winst bij Lotto of EuroMillions kan sommige mensen immers afschrikken. “Dit past beter bij de levensstijl van een iets jongere doelgroep, die vertrouwd is met een stramien van maandelijks denken. Die doelgroep bedienden we tot nu toe onvoldoende.”
Grote mediacampagne
“Voor de Nationale Loterij is dit een belangrijke lancering”, bevestigt Vermoere. “We verwachten een zeer grote interesse bij verschillende doelgroepen. Bij de start van zo’n nieuw spel begeven zich naar verwachting enkele honderdduizenden mensen, de ‘early adopters’, speciaal naar de winkel om het product uit te proberen. Dat is interessant voor winkeliers: het opent mogelijkheden naar ‘cross selling’ van andere producten.”
Om de lancering van het nieuwe spel te ondersteunen, investeert de Nationale Loterij in een omvangrijke mediacampagne gedurende drie weken vanaf maandag 30 oktober. Die campagne loopt niet alleen op traditionele media als radio en tv maar heeft ook een stevig digitaal luik, aangezien jongere doelgroep actiever zijn op sociale media.
EuroDreams is zowel online beschikbaar als bij alle verkooppunten van de Nationale Loterij. Spelen kan vanaf 30 oktober, de eerste trekking is gepland voor maandag 6 november.