Nespresso en Apple achterna
Met zijn nieuwe retailconcept wil de constructeur naar eigen zeggen “de klantervaring in zijn showrooms naar de 21ste eeuw brengen” door klanten “op een natuurlijke en interactieve manier te laten kennis maken met het volledige gamma van producten en diensten”. Het concept is geïnspireerd op de aanpak van merkenwinkels uit andere sectoren, zoals die van Nespresso en Apple, klinkt het bij Ford.
Zo is elke FordStore opgedeeld in duidelijk afgebakende zones. In de ‘Discover’-zone vinden de klanten tablets en een 3D-videowall waar ze hun wagen kunnen configureren en levensgroot bekijken. Er komen aparte zones voor het onthaal en afgebakende ruimtes per voertuigtype. De FordStores genieten ook de exclusiviteit voor de topmodellen, zoals de Vignale en de Mustang. Alle winkels krijgen een ultramoderne stijl aangemeten, met de nadruk op ruimtelijkheid en transparantie, in de kleuren wit, oranje en blauw (meer foto’s vindt u hier).
17 FordStores tegen eind dit jaar
“Onze ambitie is om ervoor te zorgen dat FordStores een best-in-class klantenbeleving bieden, en dat zowel in de showroom als online. FordStores vertegenwoordigen het allerbeste van Ford en zijn het gezicht van Ford in de grote steden in Europa”, zegt marketingverantwoordelijke Gaetano Thorel. “Veel klanten die een showroom binnenstappen zijn al zeer goed geïnformeerd en verwachten dat hun aankoopervaring een échte belevenis is.”
Tegen eind 2015 zal Ford Belgium – dat de Belgisch-Luxemburgse markt bedient – 19 FordStores openen: 17 in ons land en twee in het Groothertogdom. Op de volledige Europese markt zal de teller tegen die tijd op 200 staan, maar eind 2016 moeten klanten al terechtkunnen bij 500 Europese FordStores.