Met Decathlon, Kruidvat en Tom&Co kondigt RetailDetail de eerste namen aan voor het Omnichannel & E-Commerce Congress op donderdag 27 maart. De komende weken onthullen we de rest van de affiche.
Het nieuwe normaal
Omnichannel is al een tijdje het nieuwe normaal in retail, maar toch hebben veel retailers nog altijd geen volledige omnichannelstrategie – er ontbreken vaak nog stukken. Dat is meteen de bestaansreden voor het jaarlijkse Omnichannel & E-Commerce Congress van RetailDetail, dat opnieuw toonaangevende retailers en experts op het podium brengt. De eerste drie namen beloven veel goeds.
Zoals wel meer retailers bouwde Decathlon in 2020 zijn webshop om tot een heuse marktplaats. Toch is de benadering van de sportretailer erg verschillend van de aanpak van de bekende grote marktplaatsen: met een strikte selectie van premium sportmerken boort de retailer nieuwe doelgroepen aan. Hoe dat werkt, vernemen we van Koen Tengrootenhuysen, Director Public Affairs Europe bij Decathlon.
Ambitieuze plannen
Kruidvat is niet enkel één van de meest aanwezige uithangborden in de winkelstraten, maar ook één van de meest bezochte retail-websites in de Benelux. Een goed jaar geleden ging Kruidvat Marketplace live: de online marktplaats breidt het aanbod nog fors uit. Een eerste evaluatie krijgen we van Nico Borst, manager e-commerce bij A.S. Watson Benelux.
Dierenwinkelketen Tom&Co versterkte vorig jaar fors de e-commerceactiviteiten met de overname van Pharmapets, de grootste online dierenapotheek van België, die ook actief is in andere Europese landen. Wat zijn de volgende stappen? Sven De Waele onthult enkele ambitieuze plannen.
Tickets scoor je nog tot 28 februari aan voordelig “early bird” tarief. Wacht dus niet en bestel via de knop hieronder.