Negen folders naar tweede ronde
Na een spannende nek-aan-nekrace, waarbij toch een aantal grote namen in de laatste meters net de duimen moesten leggen, houden we drie winnaars per categorie over:
* Food: Colruyt, Delhaize, Lidl
* Non-food: Kruidvat, Decathlon, Makro
* Home & Garden: Brico, Gamma, Hubo
Vooraleer op de RetailDetail Night 28 november wordt bekendgemaakt wie de eindwinnaar is, wordt aan het publiek gevraagd de folders op verschillende aspecten te beoordelen. De folder met het hoogste totaalcijfer binnen zijn categorie is de categoriewinnaar, die folder met het hoogste totaal over de categorieën heen is de eindwinnaar en mag zich een heel jaar de “Beste Folder van het jaar” 2013 noemen.
Ook professionele jury spreekt zich uit
Naast de hoofdprijs valt er op de RetailDetail Night echter nog een prijs te winnen voor één van de negen: ook een vakjury gaat de folders beoordelen op verschillende parameters als lay-out, opmaak en kwaliteit van het drukwerk. De winnaar van deze evaluatie mag de prijs van de vakjury in ontvangst nemen.
Naast de eer om voor beide prijzen in aanmerking te komen, zijn de negen winnaars van de eerste ronde zo al verzekerd van nog een prijs: ze krijgen een onschatbaar inzicht in hoe consumenten én professionals hun folders bekijken, aan de hand van allerlei criteria.
Wilt u erbij zijn op de feestelijke uitreiking van de eerste award voor ‘Folder van het Jaar’? Schrijf u dan NU in voor de RetailDetail Night op 28 november. Wees er snel bij, want de kaarten zijn al voor de helft uitverkocht. Vorig jaar moesten de inschrijvingen een week vroeger worden afgesloten, dit jaar wellicht nog vroeger.