Label dragen is “een voorrecht”
De organisatie stelde vast dat Ecover noch haar eindproducten, noch haar ingrediënten heeft getest op dieren om de gevolgen ervan voor het milieu- en de gezondheid van de gebruikers te meten. Bovendien geldt hetzelfde voor de leveranciers van Ecover. Dit betekent dat het bedrijf voldoet aan de Humane Household Products Standard en dus in aanmerking komt voor het Leaping Bunny-Logo.
Algemeen directeur Philip Malmberg van Ecover noemt de opname in het programma een voorrecht. “Het stelt ons in staat om aan de wereld te tonen dat we begaan zijn met onze leefomgeving”, stelt hij. Volgens Gaia-voorzitter Michel Vandenbosch bewijst Ecover dat het perfect mogelijk is veilige schoonmaakmiddelen te verkopen zonder dieren te doen lijden. Zijn organisatie is een partnervereniging van Cruelty Free International.
Ecover is actief sinds 1980 en heeft productie-eenheden in Malle en het Franse Boulogne-sur-Mer. De producten worden verkocht in meer dan dertig landen. Sinds de overname van het Amerikaanse Method vorige maand is het bedrijf zelfs ’s werelds grootste producent van ecologische onderhoudsproducten met een omzet van ongeveer 160 miljoen euro.