Hoe laat je als retailer je marketingbudget optimaal renderen? Een vraag die in woelige tijden meer dan ooit relevant is. Zeven concrete verhalen illustreren hoe slimme marketing het verschil maakt in retail.
1. Haal meer uit je marketingbudget
In stormachtige tijden verschuift de focus in marketing van merken bouwen naar acties met rendement op de kortere termijn. Hoe haal je als retailer het meest uit je marketingbudget? Dat leer je onder andere van marketingprofessor Gino Van Ossel, die de dag aan elkaar praat, van loyalty-expert Voyado, en ook van het fenomeen Promojagers, de unieke online community die volop Gen-Z aanspreekt, een doelgroep waar retailers maar moeilijk vat op krijgen.
2. Leer van opkomende én gevestigde merken
Over Gen Z gesproken: Standaard Boekhandel bewijst dat je met een meer dan honderd jaar oud merk kan scoren bij “Young Adults”, met dank aan TikTok en Instagram. Ook bij Carrefour waait er een frisse wind, net als bij LolaLiza dat zich wendbaar toont in een modemarkt in crisis. Gevestigde merken vinden zich opnieuw uit, nieuwe merken duiken op – soms haast uit het niets, zoals Tout Bien, de “heel gewone” pils van socialemediafiguur Average Rob, of de iets minder gewone koffie van Ray&Jules, die niets minder wil dan de koffiewereld veranderen.
3. Connecteer met een uniek netwerk
We zeggen het wel vaker: op RetailDetail events geldt de regel dat het publiek even interessant is als de sprekers. Op 19 september kan je tussen de presentaties door kennismaken en netwerken met een tweehonderdtal toonaangevende retailprofessionals. Wees snel, want de ticketverkoop verloopt voorspoedig: tickets bestellen kan de link hieronder.