Speelgoedketen Dreamland, onderdeel van de Colruyt Group, houdt niet langer vast aan zijn laagsteprijsgarantie. Vooral de prijsdruk van internationale e-commercespelers, die niet altijd dezelfde service leveren, blijkt te groot.
“Niet ten koste van alles”
Dreamland biedt niet langer automatisch de laagste prijs, schrijft Het Nieuwsblad. Tot voor kort waren klanten van de speelgoedketen, net als bij Colruyt, verzekerd van de laagtste prijs. Wie elders tóch een lagere prijs tegenkwam, kreeg, onder welbepaalde voorwaarden, zijn geld terug.
Dieter Struye, directeur non-food bij Colruyt Group, erkent dat de speelgoedketen zijn prijzenpolitiek heeft bijgestuurd. Vooral de concurrentie van een aantal internationale online spelers weegt zwaar, zo blijkt. “We mogen niet met verlies verkopen en willen economisch en ecologisch duurzaam zijn”, zegt hij. “We willen vandaag een heel sterke prijs bieden, maar niet ten koste van alles.” Volgens Struye blijft Dreamland niettemin in ongeveer 98% van de gevallen de goedkoopste.
Concurrent Fun heeft nog steeds een laagsteprijsgarantie in België, zij het dat er enkel vergeleken mag worden met een Belgische winkel of een in België gevestigde webshop. De prijzen van grote internationale spelers zoals bijvoorbeeld Amazon tellen daar dus niet mee.