Docks Bruxsel mag deze maand zes kaarsjes uitblazen. Sinds de opening in 2016 kwamen er al meer dan dertig miljoen bezoekers over de vloer. Volgend jaar hoopt het winkelcentrum op 7,5 miljoen bezoekers.
Buitenlandse klanten gezocht
In juni opende het eerste Belgische Lego Discovery Centre bij Docks Bruxsel, een mijlpaal voor het Brusselse winkelcentrum. Vandaag blikt Docks Bruxsel tevreden terug op zijn eerste zes jaar, ondanks de moeilijke omstandigheden. Ten opzichte van het eerste volledige handelsjaar in 2016 is de omzet op vergelijkbare basis met 28% gestegen. Er kwamen sinds de start ook al 30.085.000 bezoekers over de vloer.
In 2022 maakt Docks alvast een “post-covid-groei” door: het winkelcentrum boekte dit jaar tot nu toe 18% meer omzet en lokte 33% meer bezoekers. “We zijn erg blij dat we dit jaar ons jubileum kunnen vieren, zonder gezondheidsbeperkingen maar met een stijging van de bezoekersaantallen. In een gespannen context als die van vandaag is dat uitstekend nieuws”, vertelt verhuurverantwoordelijke Nathalie Eloy.
Voor komend jaar mikt Docks Bruxsel op 7,5 miljoen bezoekers, en die moeten volgend jaar ook uit het buitenland komen. In het eerste kwartaal lanceert het winkelcentrum daartoe een nieuw loyaliteitsprogramma. Ook komen er een Docks BtoB-cadeaukaart en nieuwe digitale schermen. Het winkelcentrum wil klanten verder gaan mailen en streeft ernaar in het komende kwartaal koolstofneutraal te zijn – als eerste winkelcentrum in Europa. Voor huurders lanceert Docks een eigen sociaal netwerk, Chainels, om de interne communicatie te vergemakkelijken.