(publireportage) Sinds 25 september is de grootste Samsung ledwall van de Benelux een feit. Het Brusselse shoppingcenter City2 pronkt voortaan met een imposante led-opstelling van maar liefst 44 m2. Deze mooie installatie is de kers op de taart voor City2 na achttien maanden intense verbouwingen.
Met een oppervlakte van 34.000 m2 verdeeld over 4 verdiepingen is City2 het grootste shoppingcenter in hartje Brussel. AG Real Estate, één van de voornaamste spelers in de vernieuwing van het Brusselse stadscentrum, wilde met de verbouwingen een dynamisch en modern winkelcentrum creëren. City2 is voortaan een ontmoetingsplaats waar handelaars en bezoekers samenkomen, kennis delen, zich ontspannen en amuseren.
Met de installatie van de imposante ledwall sluit City2 de verbouwingen in stijl af. Amaury de Crombrugghe Chief Investment Officer van AG Real Estate legt uit: “Met het renovatieproject wilden we een plaats creëren die niet alleen de ‘urban identiteit’ van City2 moest uitdrukken, maar die ook opnieuw het ‘iconic’ statuut in Brussel moest bevestigen. De keuze voor deze unieke ledwall past perfect in dit dubbel objectief. ‘urban’ omdat led bijna overal in de grootste wereldsteden opduikt en ‘iconic’ omdat het vandaag het grootste indoor scherm is van de Benelux.”
Zowel de winkeliers als de bezoekers zijn enthousiast over de renovatie: “Ze beseffen dat ze niet alleen een gloednieuw shoppingcenter hebben gekregen, maar ook een plaats waar ze elkaar kunnen ontmoeten en nieuwe belevenissen kunnen ontdekken”, aldus de Crombrugghe. “Zo lanceerden we heel wat nieuwe diensten, is het nieuwe foodcourt ‘Eats’ sinds de opening een groot succes en hebben we ook al enkele nieuwe winkelconcepten welkom mogen heten.”
Uitdagende installatie
DOBIT, gespecialiseerd in digitale winkelbeleving, mag dit pareltje tot zijn palmares rekenen. De installatie vormde een boeiende uitdaging: “De ledwall hangt op een hoogte van zo’n 12 meter. Heel wat hoogtewerkers en stellingen kwamen aan te pas om op secure wijze de Samsung ledpanelen stevig te bevestigen”, aldus Frank Dehouck, Project Manager bij DOBIT. “Bovendien bleef het shoppingcenter tijdens deze verbouwingen open voor bezoekers, waardoor we enkel ’s nachts in actie konden schieten.”
“Het was een zeer aangename samenwerking”, voegt de Crombrugghe hieraan toe. “Er ontstond een hecht partnership en dankzij een professioneel en dedicated team is de installatie vlot verlopen en is het resultaat meer dan geslaagd. Gedurende heel het traject werden we professioneel begeleid en werd er steeds gezocht naar de beste win/win-oplossing voor elke partij”.
Het resultaat mag er zijn. Een wall van bijna 12 meter lang en meer dan 4 meter hoog bezorgt de shopper voortaan een unieke winkelervaring.
Led ver van mijn bed?
Dat steeds meer retailers kiezen voor led is niet zo verrassend. Tomas De Fré, Product Specialist bij DOBIT verklaart deze trend: “Met led kan je enorm veel impact creëren. De stopping power van een ledwall ligt vele malen hoger dan een klassiek beeldscherm net omdat je met led écht all the way kan gaan. Een ledwall is bovendien modulair, waardoor je niet beperkt wordt qua afmeting. De panelen laten het toe om een oppervlak te bouwen net zo groot als jij in gedachten hebt.” Een echte ‘wow’ factor waarmee je gegarandeerd meer beleving in je winkel brengt.
“De tijd dat led een nicheproduct is, is écht wel voorbij”, besluit Tomas. “Het is niet meer het exclusieve product dat enkel in Las Vegas of LA opduikt. Led is een steeds betaalbaardere oplossing die vandaag ook onze winkelstraten kleurt.”
Meer informatie? Contacteer ons via info@dobit.com of bezoek onze website: solutions.dobit.com