Dieter Struye, voormalig topman van Brico, is sinds maandag 12 februari aan de slag bij Colruyt Group. Als algemeen directeur non-food zal hij de ketens Dreamland en Dreambaby aansturen, maar ook de onlineactiviteiten van ColliShop.
Culturele klik
Struye rapporteert rechtstreeks aan COO Frans Colruyt en wordt ook lid van de directieraad van de groep. Aan RetailDetail verklaart hij dat hij met veel goesting aan de job begint: “Als account director voor Colruyt Group bij Unilever heb ik intensief met het bedrijf samengewerkt. Ik ben dus goed vertrouwd met de retailer en ik ken er ook heel wat mensen. Er was altijd een goede culturele klik met het bedrijf, en dat werd enkel bevestigd in de gesprekken die ik de afgelopen maanden had.” De nieuwe algemeen directeur loopt nu enkele weken stage in verschillende winkels en centrale diensten om de uitdagingen voor de non-foodbusiness van de groep te doorgronden.
De nieuwbakken directeur heeft er al mooi parcours op zitten in FMCG en retail: na een loopbaan van meer dan tien jaar bij Unilever werd hij verkoopdirecteur bij Danone en daarna werd hij algemeen directeur Brico en Brico Planit bij Maxeda DIY Group. In december werd bekend dat hij na twee jaar en een half de doe-het-zelfketen zou verlaten. Daar werd hij opgevolgd door Patrick Vandenbogaerde.