Het belevingscentrum dat geen shoppingcenter genoemd wil worden, hoopt in 2019 de deuren te openen. Nieuwe 3D beelden tonen hoe het project er dan zou moeten uitzien.
Slimme technologie
Afgelopen vrijdag nodigde Uplace de pers, retailers, vastgoedprofessionals en potentiële investeerders uit op het event Uplace Innovation Lab. Peter Hinssen, Steven Van Belleghem, Peter Decuypere en Chris Nouveau (Microsoft) lieten hun innovatieblik schijnen over Uplace.
Bovendien konden de deelnemers de slimme technologieën waarop Uplace wil inzetten, zelf uitproberen: van gezichtsherkenning gekoppeld aan bezoekerstelling, over een 3D hologram van een sportschoen, digitaal kleuradvies, en een app met verschillende routes om op de bestemming te komen. Blikvanger was een virtueel bezoek aan Uplace zelf, waarbij je door een haast levensechte versie van de winkelstraat kon lopen, etalages bekijken, de terrasjes bezoeken of een kijkje nemen in het theater, de hotellobby en de kantoren.
Uplace wil heel wat (ontspannings)functies in één bestemming combineren: hotel, kantoren, concertzaal, bioscopen, entertainment voor families en kinderen, eten en drinken en ‘experience shopping’. Retailers moeten er onderscheidende concepten openen: er is onder andere sprake van een Starbucks Evening, waar je ook ’s avonds kunt eten en drinken, of een Footlocker House of Hoops basketwinkel, met een echt basketbalveld.
“Hopelijk zijn we voor het einde van het jaar weer volledig vergund, en kunnen we in 2017 starten met de bouwwerken. Zodat iedereen tegen 2019 niet door een virtueel Uplace, maar door het echte belevingscentrum kan lopen”, zegt voorzitter Bart Verhaeghe.