Delhaize is de eerste supermarkt die een concept van Benefits of Nature aanbiedt in zijn winkels. Met Cl’Air biedt het een verpakking met zes verschillende groene planten aan, die zo duurzaam mogelijk zijn.
Voetafdruk berekenen
Cl’Air zal te vinden zijn bij vijftig winkels van Delhaize en is een eerste proefproject voor Benefits of Nature. Die organisatie wil consumenten voorzien van eerlijke en duurzame planten en wil de duurzaamheid binnen de sierteeltsector bevorderen.
Het pakketje planten dat wordt aangeboden bij Delhaize bestaat uit zes planten van VDE Plant, waarbij Benefits of Nature de footprint van de planten heeft berekend, “van plant tot pot en van aquapad tot tray”. Op basis van de resultaten van de test bij Delhaize zal beslist worden hoe de concepten van Benefits of Nature in de toekomst worden uitgerold.
“Het moet honderd procent kloppen. Het enthousiasme van alle betrokken partijen, inclusief de betreffende retailer, is volop aanwezig. Nu moeten we afwachten hoe de consument op het concept gaat reageren. Hoe meer planten worden verkocht, hoe beter voor het milieu. Verduurzaming is uiteindelijk het gezamenlijke doel. En als we daarbij ook gewoon geld weten te verdienen, is de proef geslaagd”, zegt Henri Potze, oprichter van de stichting Benefits of Nature.