De webshop van luxewarenhuis De Bijenkorf heeft de BeCommerce Award 2022 in de wacht gesleept. Het succesrecept? ‘Customer centricity’, of aandacht voor de online klantbeleving en klantreis.
De klant centraal
Voor de zeventiende keer reikte vakorganisatie BeCommerce awards uit aan de beste webshops die actief zijn in België. De vakjury was dit jaar sterk onder de indruk van de aanpak van debijenkorf.be: “Het is een enorm professionele webshop, waar de klant op alle vlakken centraal staat. Geen enkel ander bedrijf investeert volgens ons zoveel in deze ‘customer centricity’ als De Bijenkorf.be”, luidt het oordeel. De wel twaalf medewerkers van de afdeling klantbeleving staan in contact met alle andere departementen en iedereen kan een beroep doen op hun kennis en inzichten.
De jury reikte ook een speciale ‘BeCommerce Jury Award’ uit aan bpost, omdat het bedrijf een voortrekkersrol speelt als logistieke speler die inzet op duurzaamheid. De publieksprijs was voor het Belgische familiebedrijf Sleepworld. BeCommerce reikte daarnaast awards uit in wel tien categorieën, waarbij duurzaamheid een rode draad bleek.