De Gele Flamingo, een Belgische online retailer gespecialiseerd in baby- en kinderspullen, heeft een Engelstalige webshop gelanceerd. Die moet de verdere internationale groei ondersteunen en versnellen. “We willen de Coolblue van de baby-, kinder- en lifestylewereld worden”, klinkt het ambitieus.
Vraag uit Australië en Midden-Oosten
De Gele Flamingo wil internationaal doorbreken en daarvoor was een Engelstalige webshop noodzakelijk. De webwinkel bedient al langer klanten uit bijvoorbeeld Nederland en Engeland, maar is er nu zelfs interesse uit Australië, China en Koeweit. “Daardoor voelden we de nood om onze webshop en shipment te internationaliseren, zodat ook die klanten een optimale shopbeleving hebben en bestellingen vlot bij hen geraken”, legt oprichtster Sophie Claes uit. Het bedrijf implementeerde vorig jaar al een nieuw warehousemanagementsysteem, wat opschalen bij een toenemende vraag erg eenvoudig maakt. “Daardoor zijn we helemaal klaar om deze stap nu te zetten.”
Vorig jaar realiseerde De Gele Flamingo een omzet van vijf miljoen euro. Afgelopen zomer opende het bedrijf ook al een eerste fysieke winkel in Zoersel. Hoewel het dit jaar al een groter magazijn in gebruik nam, volgt er in 2023 een verhuis naar een nog groter distributiecentrum. “Ik geloof dat je altijd ambitie moet hebben en grote dromen moet najagen”, zegt Claes. Ze hoopt over vijf jaar een totaalomzet van 25 miljoen euro te halen, online en offline samen. “Zo hoop ik uit te groeien tot de Coolblue van de baby-, kinder- en lifestylewereld in België en ver daarbuiten.”