UNIZO, Comeos en UCM hebben besloten om de verschillende concepten van Dag van de klant en Sunday Shopday om te vormen tot het overkoepelende Weekend van de klant, dat vanaf nu elk jaar zal worden georganiseerd.
Klant bedanken
Het Weekend van de klant zal telkens in het eerste weekend van oktober worden georganiseerd, in Vlaanderen door UNIZO en Comeos, terwijl in Wallonië UCM samen met Comeos de kar zal trekken. In Brussel werken de drie partijen samen. Tijdens die weekends zullen handelaars verschillende activiteiten organiseren om hun klanten te bedanen. “Het is dankzij hen dat we nu naar de toekomst kunnen kijken en positieve projecten als het Weekend van de Klant kunnen organiseren”, zegt Karel Van Eetvelt, gedelegeerd bestuurder van UNIZO.
Voor de eerste editie zijn Bancontact en Worldline de hoofdpartners. “Consumenten betalen vandaag meer en meer met de kaart. Tijdens het Weekend van de Klant willen we ook onze klanten, de handelaren zelf, extra verwennen. En daarom biedt Worldline het hele weekend lang al zijn klanten gratis Bancontact-transacties tot en met 5 euro aan”, zegt Eric Spapens, directeur marketing van Worldline.