(publireportage) De verlichte displays van Fybox zijn onderscheidende blikvangers in elk winkelinterieur. Een gebruiksvriendelijk onlineplatform stelt retailers bovendien in staat om kostenbewust hun winkelcommunicatie te beheren. Jeansmerk Denham is alvast overtuigd.
Haarscherpe beelden
Je ziet ze onder andere in de winkels van Delhaize, The Belgian Chocolate House, Leonidas, BMW, Kusmi en Galeria Inno: de opvallende verlichte displays van Fybox. Ze vormen een handig alternatief voor de alomtegenwoordige digitale beeldschermen, zegt CEO John Rollier. “Schermen zijn aangewezen wanneer je dagelijks je boodschap wenst te veranderen, maar ze zijn ook duurder in aanschaf, in onderhoud én voor de aanmaak van content. Onze lichtbakken met haarscherpe beelden zijn vooral sterke sfeerscheppers. Ze onderscheiden zich met hun strak design en ze zijn budgetvriendelijk.”
Hoe het werkt? De verlichte panelen zijn voorzien van in hoge definitie geprinte polyester doeken die je heel eenvoudig zelf kan vervangen. “De meeste retailers opteren voor een campagne per seizoen, met daarnaast mogelijk enkele promotionele boodschappen. Ons concept blijft zelfs interessant wanneer je elke maand het beeld wil aanpassen.” Led-verlichtingstechnologie garandeert een perfect uniforme verlichting over de volledige lichtbak en is energiezuinig bovendien. Met een dikte die naargelang het formaat varieert van amper 16 tot 90 millimeter zijn de Fybox lichtbakken de dunste op de markt.
Centraal beheer
Het gebruiksvriendelijke digitale platform van Fybox laat retailers toe om eigenhandig en haast volautomatisch hun winkelcommunicatie centraal te beheren. Een nieuw design bestellen is eenvoudig: je verstuurt een bestand dat vervolgens in HD-kwaliteit wordt geprint en binnen de week wordt geleverd in de winkels of op het hoofdkantoor. De beveiligde database bevat alle nodige lichtbakkengegevens: afmetingen, plaatsing, datums, locaties… Zo vermijd je fouten, bespaar je geld en win je tijd. Fybox is een echte ‘one stop shop’.
De oplossing is dan ook erg geschikt voor middelgrote tot grote retailers met een uitgebreid winkelnetwerk, premium merken met aandacht voor beleving in de winkelinrichting: denk aan mode- of designretailers en duty-free winkels. De klantportefeuille oogt al indrukwekkend en blijft intussen uitbreiden. Recent sloot Fybox nog contracten af met Publifer, de regie van de NMBS, en met vastgoedspeler Wereldhave, beheerder van shoppingcenter Les Bastions. Maar de displays worden ook ingezet als decoratie in kantoren, bijvoorbeeld.
Case: Denham The Jeanmaker
Een interessante case is die van het Nederlandse premium jeansmerk Denham The Jeanmaker. Het werd in 2008 opgericht in Amsterdam door de Brit Jason Denham, een man met een obsessie voor kwaliteitsdenim. Het label is sinds de start flink geëvolueerd en heeft nu stukken voor zowel mannen en vrouwen als een kleine selectie voor kinderen. “Het verschil zit ‘m in de details in elk product, we besteden veel zorg aan de integriteit van het ontwerp voor elk stuk,” zegt Jason. Vandaag groeit het bedrijf sterk en ontgint het nieuwe markten als China en Zuid-Korea. “De focus ligt op Azië. We hebben er al meer dan vijftig winkels en we plannen er nog eens meer dan honderd te openen in de komende drie jaar.”
Bakstenen winkels spelen een bepalende rol in de expansiestrategie van het merk. “Toen we tien jaar geleden van start gingen, was online een idee; vandaag is het de sleutel naar wereldwijde expansie. Maar omdat we een merk zijn dat verhalen vertelt, houden we van fysieke winkels. Dit kanaal zal altijd een essentieel onderdeel zijn van onze business. We houden van retail, dat blijft een focus zowel in onze eigen kanalen als in de multibrandshops.”
Geconnecteerde service
Drie jaar geleden begon Denham voor de communicatie in die fysieke winkels te werken met Fybox. “Onze architect Gabriela Puig Soleille heeft veel ervaring in het luxesegment. Zij selecteert de leveranciers die onze Denhams winkels en onze klanten verdienen. Fybox was een perfecte match voor wat betreft onze bouwfilosofie: de beste technologie en details verbonden met een sterke service. Dat is wat we nodig hebben om onze ideeën over te brengen naar onze eindklanten in de winkels.”
Momenteel heeft het merk een 40-tal displays staan in winkels in vier landen (Nederland, Duitsland, het VK en Portugal). Het beheer van die panelen gebeurt centraal vanuit Nederland, de doeken worden door Fybox verzonden naar de verschillende verkooppunten. De geconnecteerde service is voor Jason Denham het belangrijkste voordeel van werken met Fybox. Bij het bouwen van nieuwe winkels voorziet de architect de meest geschikte panelen, later verzorgen de designers en visual merchandisers de updates van de prints voor elk seizoen. Een service die helemaal in lijn is met één van de kernwaarden van Denham The Jeanmaker: “The truth is in the details”.
Gratis demo
Fybox ziet nog heel wat internationale groeimogelijkheden, zowel binnen als buiten de EU. De producent bouwt z’n digitale platform verder uit om er mogelijk ook andere diensten aan te koppelen. Is ook uw interesse gewekt? Vraag dan een gratis demo aan en ontdek hoe de unieke lichtpanelen ook in uw winkels een onvergelijkbare sfeer creëren.