Cora-klanten kunnen een lijstje met schoolbenodigdheden bezorgen aan de vestigingen in Anderlecht en Woluwe. Het personeel zal dan zelf de schoolartikelen verzamelen, als extra dienstverlening voor de klanten.
“Inspelen op evenementen”
Cora lanceert een grote marketingactie ter gelegenheid van het nieuwe schooljaar. De meest opvallende nieuwigheid is een extra dienstverlening die de winkelketen aanbiedt: in de winkels van Anderlecht en Woluwe kunnen de klanten immers een lijstje met schoolbenodigdheden doorspelen. Het winkelpersoneel verzamelt vervolgens alle producten, rekening houdend met de opmerkingen en voorkeuren van de klant (bijvoorbeeld een merk of stijl). Wanneer de bestelling klaarstaat, krijgt de klant een sms.
CEO Olivier Haller liet in een eerdere interview al optekenen dat zijn keten shoppers moet verrassen via een ruim assortiment, het inspelen op evenementen en het toevoegen van emoties. De nieuwe ‘back to school’-marketingactie past helemaal in die strategie.
Vorige week bleek nog uit de jaarresultaten van moedermaatschappij Louis Delhaize dat Cora het afgelopen jaar verlieslatend was, ook in België. De nieuwe strategie is wellicht mede ingegeven door die slechte cijfers.