Cora Hornu laat boodschappen voortaan thuis afleveren via het Franse crowdshippingplatform Shopopop.
Eerste Belgische partner
De hypermarkt uit Henegouwen wordt daarmee de eerste Belgische partner van het logistieke deelplatform. Shopopop werd 4 jaar geleden opgericht in Frankrijk en heeft intussen 700.000 leveringen op de teller. Eind vorige maand kondigde het bedrijf aan dat het zijn activiteiten ook in België wilde ontplooien. Country Manager Kris de Coster zag met name in ons land nog veel groeimogelijkheden bij lokale handelaars die thuis willen leveren.
Voor de levering van de boodschappen doet Shopopop uitsluitend een beroep op lokale, particuliere bezorgers. Het gaat bijvoorbeeld om klanten die de boodschappen van hun buren willen meenemen. Zij kunnen zich registreren via de app en ontvangen per afgeleverde bestelling een vergoeding van minimaal 5 euro.
“We zijn trots om deze nieuwe service aan onze klanten aan te bieden en om samen te werken met een platform dat een ecologische aanpak (beperking van de verplaatsingen per auto) en een solidair burgerinitiatief aanmoedigt om de verdere verspreiding van de epidemie te voorkomen”, zegt Véronique Brognez, marketing manager Cora Hornu.