Op 21 juni opent in Antwerpen het eerste Belgische container shopping village onder de naam Convoi. Deelnemende merken zullen hun plek krijgen in één van de 45 containers die op het Eilandje geplaatst worden.
Tot 450 merken per jaar
Convoi is een pop-upproject dat zijn inspiratie vond bij gelijkaardige internationale initiatieven in Londen en Las Vegas. “Het concept is ongezien in België. De constructie zal twee jaar op deze locatie blijven staan: dat is dankzij de mensen van Stad Antwerpen, die in het project geloven en gezorgd hebben voor de juiste vergunningen”, zegt oprichtster Kim Soeffers.
Soeffers koos voor het Eilandje als locatie, omdat daar momenteel nog maar weinig winkelmogelijkheden zijn. “Tot voor kort was het Eilandje vooral een culturele en gastronomische trekpleister, maar om te shoppen was er weinig voorhanden. We merken dat het noorden van Antwerpen meer appeal krijgt bij de massa.”
Voor de deelnemende merken werd vooral gezocht naar jonge ondernemers, maar ook bekende merken krijgen hun plaats. Jaarlijks zullen er tot 450 verschillende merken de revue passeren. “Dat gaat een leuke kruisbestuiving zijn: enerzijds kunnen de jonge merken leren van de knowhow van gevestigde merken, anderzijds zullen de grotere merken geïnspireerd worden door de creativiteit en ‘spark’ van de start-ups.”