Het jaarlijkse eindejaarsfeest voor de retailbranche belooft opnieuw een hoogvlieger te worden, met een inspirerend middagprogramma en een spetterend avondfestijn. Absoluut niet te missen, dus!
Vijf middagseminars
Al sinds 2011 is de RetailDetail Night de feestelijke afsluiting van het jaar voor alle retailprofessionals in de Benelux. De achtste editie vindt plaats op donderdag 29 november in San Marco Village in Schelle. Deelnemers hebben ’s middags de keuze uit niet minder dan vijf inspirerende voorprogramma’s, stuk voor stuk seminars met toonaangevende sprekers. We geven u alvast een voorsmaakje.
Op het Consumer Activation Forum van BD myShopi bijvoorbeeld worden vooroordelen in marketing ontkracht door nationale en internationale experts als Hanan Challouki van het communicatiebureau Allyens (getipt op de prestigieuze ’30 under 30′ lijst van Forbes), Filip Lemaitre van adviesbureau The Silver Ones (gespecialiseerd in seniorenmarketing), Nathalie Dens van Universiteit van Antwerpen, Marieke De Konick van de Reclamefabriek, Krein Bons van schoenketen vanHaren en Davy Claeys van Media Markt.
Managementboeken
Een ander voorprogramma brengt de gerenommeerde auteurs van enkele recente managementboeken op het podium. Hoe neem je een voorsprong op je concurrenten? Dat vertelt je Carole Lamarque van Duval Union, auteur van het boek ‘Unfair Advantage’. Hoe vind je als retailer de juiste balans tussen klantgerichtheid, competitiviteit en een gezonde cashflow? Dat staat in de nieuwste worp van retailprofessor Gino Van Ossel (Vlerick Business School): ‘Retail. De digitale hysterie voorbij’. Ook onze eigen Jorg Snoeck geeft toelichting bij het bekroonde boek ‘The Future of Shopping’.
Op het event Game Changers geeft Nils van Dam, global head of food & retail bij Duval Union Consulting, een antwoord op de prangende vraag ‘Wat als… Amazon naar de Benelux komt?’. Met Harry Demey, CEO van LDV United, neemt een echt marketingicoon het woord. Het volledige programma brengen we binnenkort online.
Awards
En ’s avonds? Dan verzamelen alle deelnemers in de grote zaal voor het plenaire gedeelte. Naar goede gewoonte brengt retailexpert en professor Gino Van Ossel op zijn onnavolgbare wijze een humoristische terugblik op het afgelopen retailjaar. Trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk zal het publiek inspireren met een verbluffend beeld van wat het komende decennium voor winkeliers in petto heeft. Na de uitreiking van de awards Folder van het jaar en Retailer of the Year is er voldoende tijd voor heerlijke food & drinks en netwerken op hoog niveau.
Kortom, afspraak op donderdag 29 november in San Marco Village in Schelle. Boek vandaag al je tickets via deze link – hier vind je ook meer info over het programma en de nodige praktische details.