Laagste prijs niet te garanderen
Colruyt richtte Colruyt Mobile in 2011 op en garandeerde toen ook op de mobiele markt de laagste prijs en een sterke dienstverlening. Omdat Colruyt het moeilijk heeft om de laagste prijs steeds te garanderen, vanwege een steeds veranderd telecomlandschap en allerhande promoties, heeft het nu besloten om de dienst stop te zetten.
Alle klanten van Colruyt Mobile zullen per brief of per sms op de hoogte gebracht worden van de veranderingen. Tot 1 juli kunnen ze nog terecht op de klantendienst van Colruyt Mobile, vanaf 2 juli zullen ze automatisch overschakelen op Mobistar, dat nu al als partner voor Colruyt Mobile dient.
Colruyt is niet de enige supermarktketen met een eigen mobiele service. Zo hebben onder andere ook Aldi, Lidl en Carrefour hun eigen mobiele diensten, die in de winkels aan de man worden gebracht. Ook Delhaize had met Mobile-plus zo’n dienst, maar besloot die in februari van vorig jaar al stop te zetten. Ook daar diende Mobistar als partner.