Vanaf dit najaar kunnen gebruikers van de Xtra-app met hun Eco-score-spaarpunten enkele Belgische projecten steunen van de Colruyt Group Foundation – dat is de nieuwe naam van de Collibri Foundation, met een bredere invulling.
5 miljoen euro per jaar
Colruyt Group heeft haar bedrijfsstichting, vroeger gekend als Collibri Foundation, omgedoopt tot Colruyt Group Foundation. De organisatie breidt haar invulling en activiteiten uit: (vormings)projecten met jongeren blijven de belangrijkste focus, maar steun gaat voortaan ook naar goede doelen die werken rond gezonde voeding en duurzame landbouw.
Vanaf oktober komen er acht nieuwe Belgische projecten bij en zal de stichting zo 29 initiatieven steunen. Colruyt Group trekt hiervoor voortaan jaarlijks vijf miljoen euro uit – meer dan een verdubbeling van het huidige budget – wat de bedrijfsstichting meteen tot één van de grootste van ons land maakt.
Betrokkenheid van klanten verhogen
Bestuurder Lisa Colruyt wijst op groeiende uitdagingen in de maatschappij: “De cijfers van (te) vroege schoolverlaters stijgen, maar ook armoede in combinatie met toegang tot gezonde voeding blijft een zeer actueel thema in ons land. Landbouwers staan steeds meer onder druk.”
Om klanten van de Colruyt Group formules nauwer te betrekken bij de activiteiten van de stichting, schakelt de retailer het bestaande spaarprogramma in, waarbij klanten via de Xtra-app hun Eco-score-spaarpunten kunnen inzetten om enkele van de Belgische projecten binnen de stichting te ondersteunen.
“Op die manier verhogen we de betrokkenheid van onze klanten, en krijgen die vzw’s een duwtje in de rug door extra visibiliteit. Ook dat past in onze missie om klanten bewust duurzame keuzes te laten maken”, aldus Colruyt.