De Belgische fitnessketen JIMS is sinds afgelopen vrijdag in handen van Colruyt Group. De retailer wil consumenten zo een bijkomende oplossing bieden voor een evenwichtige en gezonde levensstijl.
Investeren in gezondheid
Fitnessketen JIMS baat in België en Luxemburg 27 clubs uit in de grotere steden en is ook online actief. Klanten kunnen in de fitnessclubs terecht voor conditie- of krachtoefeningen en voor groepslessen. Online biedt JIMS live groepslessen en digitale coaching aan.
“Deze overname kadert in Colruyt Group’s ambitie om in te spelen op de behoeften van de consument in zijn verschillende levensfases én in de continue investeringen van de groep op het vlak van gezondheid,” zegt het communiqué. Colruyt Group informeert en helpt de consument al bij het kiezen voor evenwichtige voeding onder andere door het beschikbaar stellen van de Nutri-Score, het aanbieden van gepersonaliseerd voedingsadvies via de SmartWithFood app, de nutritionele verbetering van de eigenmerkproducten en de workshops van Colruyt Group Academy. De overname van JIMS is een verdere stap in de investeringen van de groep op het vlak van gezondheid.
Colruyt Group heeft op 30 april de totaliteit van de aandelen van JIMS verworven. De betrokken partijen geven geen details met betrekking tot prijszetting of andere voorwaarden vrij. Het management blijft aan boord en zal de groei van het bedrijf verder ondersteunen.