800 tariefplannen vergeleken…
“Elke maand vergelijken we voor onze klanten hun reëel, nationaal verbruik van de voorbije maand met wat ze daarvoor betaald zouden hebben bij een andere operator”, zegt Danny Jenquin van Colruyt Mobile. “Elke maand opnieuw maken we de vergelijking met de 800 andere tariefplannen op de markt. Als dat toch minder is dan bij Colruyt Mobile, geven we het verschil terug in belkrediet.”
Dat gebeurt automatisch: de klant zelf moet hiervoor niets doen. “Elke maand krijgt elke klant een sms met het resultaat van de vergelijking. Ofwel is Colruyt Mobile de goedkoopste, ofwel blijkt een andere operator toch goedkoper. In dat geval ziet de klant in de sms hoeveel belkrediet hij terugkrijgt”, klinkt het in Halle.
… weliswaar met beperkingen
Met deze nieuwe service trekt Colruyt zijn “laagsteprijsgarantie” nu ook door in zijn aanbod voor mobiele telefonie, al zijn er toch wel een aantal belangrijke beperkingen. Zo hanteert Colruyt Mobile een zogeheten “200-grens”: “Tot 200 belminuten, 200 sms’jes en 200 MB per maand garandeert Colruyt Mobile de laagste prijs op de Belgische markt.” Volgens Jenquin komt die grens overeen met “het verbruiksprofiel van het merendeel van de gsm- en smartphonegebruikers”.
Voorts worden internationale gesprekken, roaming, premium-nummers en premium-sms’en niet opgenomen in de berekening. Colruyt Mobile vergelijkt evenmin met corporate tariefplannen, speciale promoties en aanbiedingen onder bepaalde voorwaarden “zoals combinaties met tv en internet”. Ook bundels, zoals die van prijsbreker Mobile Vikings, worden niet in de vergelijking meegenomen.