Op de RetailDetail Night vandaag vielen heel wat toonaangevende retailers in de prijzen. Colruyt, Delhaize en Action mochten zelfs meermaals het podium bestijgen. Een overzicht van de winnaars.
Colruyt Groep en Jean-Pierre Roelands bekroond door RFB
Na onderhoudende presentaties van Gino Van Ossel en Ivan Van De Cloot reikte Retail Forum Belgium naar jaarlijkse gewoonte zijn RFB awards uit. Genomineerd als RFB Retailer of the year 2016 waren dit jaar Retail Concepts (A.S. Adventure, JUTTU e.a.) , Colruyt Group en FNG Group. Jean-Pierre Roelands (ex-Colruyt), Mia Van Weddingen-De Bie (AVA) en Marc Peeters (Veritas) maakten dan weer kans op de RFB Career Achievement Award.
De beide prijzen gingen uiteindelijk naar Halle, want Colruyt Groep en Jean-Pierre Roelands werden als winnaars gekozen door het aanwezige publiek.
Delhaize beste folder, Action beste keten
Ook de bekendmaking van de Beste Folder van het Jaar vond opnieuw op de RetailDetail Night plaats. De categorieprijzen waren voor Delhaize (bij de Supermarkten), Media Markt (in de categorie Electro & Telecom), Gamma (Home, DIY, Tuin & Dier) en Kruidvat (categorie Beauty, Lifestyle & Merken). De juryprijs voor Beste Folder van het Jaar 2016 ging tot slot naar Delhaize.
Action mag zich een jaartje Beste Winkelketen van België noemen, terwijl de gelijkaardige prijs voor webwinkels – de QRF Webshop Award Belgium 2016-2017 – naar cosmeticaketen Yves Rocher ging. Action mag zich bovendien Retailer Of The Year Europe 2016-2017 noemen, zo blijkt uit de internationale consumentenpeilingen die jaarlijks door Q&A worden georganiseerd. Winnaar van de Webshop Awards Europe 2016-2017 werd dan weer Hunkemöller.