Donderdag 25 april is het weer zover: het jaarlijkse RetailDetail Congress, met dit jaar topsprekers zoals Peter Hinssen, Christian Van Thillo en Elise Vanaudenhove op het podium. Vijf redenen waarom je het RetailDetail Congress ook in 2019 niet mag missen:
1) De megatrends op een rijtje
Retail is ‘back to attack’. Wie verandering en innovatie weet te omhelzen, krijgt nog alle kansen op geluk en succes. Maar hoe bereid je je als retailer voor op wat komt? Met welke megatrends moet je rekening houden om de nieuwe consument te stimuleren, te ontvangen en te bedienen? RetailDetail-CEO Peter Somers overloopt heel concreet de belangrijkste trends en evolutie die ‘the future of shopping’ bepalen.
2) Het gaat om overmorgen
Morgen is passé. Wat doe je overmorgen? Dat is pas de echte vraag, weet Peter Hinssen. De auteur van meerdere bestsellers, waaronder The Day After Tomorrow, is één van de meest vooraanstaande denkers als het gaat over radicale innovatie, leiderschap en de impact van de digitalisering. Op het podium is het met hem overigens steeds vuurwerk gegarandeerd. Nog een reden dus waarom je het RetailDetail Congress dit jaar niet mag missen.
3) De media deed het al voor
Christian Van Thillo heeft als topman van De Persgroep de tsunami van de digitalisering vanop de eerste rij meegemaakt. Zijn sector was een van de eerste industrieën die diep werd geraakt door digitalisering, zelfs nog vooraleer er in retail sprake over was. Het mediagedrag is radicaal veranderd en adverteerders verschuiven hun budgetten naar wereldwijde digitale spelers zoals Google en Facebook – net zoals we vandaag ook in retail zien. En toch is hij de moed bijlange na niet verloren: de eigenzinnige ondernemer deelt op het RetailDetail Congress zijn unieke visie, eentje waar we allemaal wat van kunnen opsteken.
4) Hoe terugslaan? Een lesje in vechtlust
Wat doe je als je toch in de hoek bent gedreven? Hoe sla je terug? Het is niet al goud wat blinkt. Voor iedereen is het een weg van vallen en opstaan. Wie dat eerlijk durft toegeven, staat al een stap verder, en van die eerlijkheid kun je heel wat leren. Elise Vanaudenhove neemt schoenenketen Bristol weer in familiehanden en wil haar plaats op de markt verdienen met authenticiteit, knowhow en passie voor mode en mensen. Vertrekkend vanuit een strategie van één pagina legt ze de stappen uit die de retailer neemt om weer toekomstklaar te worden.
5) Veel meer dan e-commerce
Digitalisering gaat over véél meer dan e-commerce. Hoe til je omnichannel en ‘digital commerce’ naar het volgende niveau? Drie voorprogramma’s graven in de diepte, of het nu voor marketeers, IT-specialisten of techneuten is. De vraag blijft voor iedereen dezelfde: welke tools en technologieën zijn de juiste? Van chatbots over bluetooth-sensoren tot video: op het RetailDetail Congress leer je waar je concreet mee aan de slag moet.
RetailDetail Congress 2019 vindt op 25 april plaats in San Marco Village, Schelle. Wie zich inschrijft voor één van de drie voorprogramma’s, krijgt aansluitend gratis toegang tot het hoofdprogramma. Klik hier om in te schrijven en voor meer informatie.