Niet vies van controverse
De Duitse ontwerper Philipp Plein is niet vies van enige controverse: tijdens de mannenmodeweek in Milaan vorige maand liet hij stoere cowboys – helemaal in het zwart maar met ontblote borst – duelleren, vorig jaar stuurde hij zijn mannequins met gasmaskers en machinegeweren de catwalk op en in 2011 bouwde hij zijn campagne op rond Lindsay Lohan, toen net vrijgelaten uit de gevangenis. Ook zijn nieuwste campagne is spraakmakend, met enkel zwarte modellen in beeld én op de catwalk.
Geen wonder dus dat zowel ‘Bekende Vlamingen’ (Astrid Bryan, Tanja Dexters, Anthony Kumpen en DJ-duo Dimitri Vegas & Like Mike) en zelfs Bekende Voetballers (bijvoorbeeld Steven Defour, Kevin De Bruyne en Thorgan Hazard) dol zijn op het label. Dat Tanja Dexters geregeld gespot wordt in kledij van Philipp Plein hoeft overigens niet te verbazen: de Belgische invoerder van het merk is Fashion Club70, het modeagentuur van haar verloofde Miguel Dheedene.
Al 26 monobrand-winkels wereldwijd
Al die controverse en al dat bekend volk legt het label, opgericht in 1998 en gerund vanuit het Zwitserse Amriswil (bij Zurich), dan ook geen windeieren: het merk heeft showrooms in Milaan, Hongkong en New York, 500 verdelers in 65 landen en al 26 eigen winkels in steden als Monte Carlo, Parijs, Milaan, Berlijn, Moskou, Dubai en Macao.
Binnenkort prijkt ook Knokke in dat prestigieuze rijtje: Philipp Plein opent in april de deuren op de Knokse Kustlaan. Voor het label werken intussen al een honderdtal mensen wereldwijd.