Negen aspecten beoordeeld
Voor de zevende keer heeft Q&A Research & Consultancy zijn publieksonderzoek uitgevoerd, waarbij 236.000 beoordelingen op verschillende criteria uitgebracht zijn door bijna 125.000 consumenten. Liefst 173 winkelketens werden zo beoordeeld op de aspecten prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, acties en aanbiedingen, assortiment, vernieuwing, service, deskundigheid personeel, klantvriendelijkheid personeel en sfeer in de winkel. Een onafhankelijk aanvullend onderzoek heeft vooraf bepaald welk belang er aan ieder aspect wordt toegekend.
Aan de hand daarvan zijn 25 categoriewinnaars uit de bus gekomen. Slechts één kan er echter de beste zijn en wie dat is, wordt onthuld op 22 november op de tweede retaildetail Night in Antwerpen, als resultaat van de stemronde die van start gaat op 18 oktober 2012 via www.bestewinkelketen.be. Interessante verschuivingen binnen de categorieën voeren de spanning alvast op.
De categoriewinnaars van ‘Beste Winkelketen van België’ 2012 zijn:
Baby & kindermode |
JBC |
Modeaccessoires & handtassen |
C&A |
Babyspeciaalzaken |
DreamBaby |
Optiek |
Hans Anders |
Boeken |
Standaard Boekhandel |
Parfumerie |
ICI PARIS XL |
Bouwmarkten |
Hubo |
Reisbureaus |
Jetaircenter |
CD, DVD & Games |
Game Mania |
Schoenen |
Torfs |
Computerspeciaalzaken |
Media Markt |
Speelgoed |
Dreamland |
Damesmode |
Bel&Bo |
Sport |
Decathlon |
Drogisterij |
Yves Rocher |
Supermarkten |
Colruyt |
Elektronica |
Media Markt |
Telecom |
ALLO telecom |
‘Food to go’ |
McDonald’s |
Tuin & dier |
AVEVE |
Herenmode |
e5 mode |
Warenhuis & huishouden |
IKEA |
Juwelier & bijouterie |
Veritas |
Wonen |
IKEA |
Lingerie & ondermode |
Hunkemöller |