“Klant meer dan ooit centraal”
Wie dacht dat Carrefour na de grondige transformatie van zijn hypermarktnetwerk stil zou zitten, vergist zich: in november liet de groep al weten in ons land nog ruimte voor vier tot zes extra hypermarkten te zien, nu koestert Carrefour plannen om nog dit najaar een eerste ‘hypermarkt van de toekomst’ te openen. De exacte locatie daarvan wordt later dit voorjaar bekend gemaakt.
“In de hypermarkt van de toekomst zal de klant meer dan ooit centraal staan. Carrefour België wil klanten, partners en medewerkers met elkaar verbinden op een manier dat ze hun passie voor het winkelen ten volle kunnen beleven en start hiervoor met een blanco blad”, laat de groep in een communiqué weten.
Hoe de nieuwkomer er zal uitzien, krijgen we voorlopig niet te lezen of te horen. Carrefour wil enkel kwijt dat “de hypermarkt van de toekomst op 8 pijlers zal worden gebouwd: 1) een hypermoderne winkelervaring voor de klant; 2) een digitale aanpak; 3) de ruimste keuze aan producten; 4) innoverende diensten; 5) een soepele opstelling zodat het concept zich aan elk publiek en omgeving kan aanpassen; 6) het plezier van hedendaagse eenvoud; 7) lage prijzen en scherpe promoties en 8) een duurzame aanpak.”
Meer dan 500 experten
Voor de ontwikkeling van de ‘hypermarkt van de toekomst’ steunt Carrefour België naar eigen zeggen op een ruim en permanent team van een dozijn specialisten en op de expertise van ruim 500 gepassioneerde afdelingsmanagers van bestaande hypermarkten.
Carrefour België telt vandaag bijna 750 winkels, op te splitsen in 45 hypermarkten, 438 Carrefour Markets, 263 Express-buurtwinkels en 10 Drive.be-afhaalpunten. Er werken in ons land 11.500 mensen voor de distributeur.