Het Franse supermarktbedrijf Carrefour heeft een samenwerking afgesloten met optiekketen Atol om samen het nieuwe winkelconcept Carrefour Optique et Audition te lanceren. De eerste winkels daarvan moeten volgend jaar openen.
Services uitbreiden
“Deze samenwerking illustreert dat Carrefour het aantal services voor zijn klanten wil uitbreiden en dat Atol een complementair klantenbestand wil bereiken”, klinkt het in een persbericht. Samen willen ze een compleet aanbod bieden, zowel op vlak van optiek als producten voor slechthorenden.
De producten van Carrefour Optique et Audition zullen niet enkel te vinden zijn in de winkels van de keten, maar ook dankzij een “innovatief digitaal aanbod”. Met de nieuwe keten zet Carrefour een volgende stap in de strategie om het aantal diensten voor haar klanten te diversifiëren.
Atol is een coöperatieve van onafhankelijke opticiens die verspreid zitten over heel Frankrijk. Het plan van Carrefour is om hen lokaal te ondersteunen door middel van het nieuwe concept. Momenteel wordt Carrefour Optique et Audition wel enkel gelanceerd in Frankrijk.