Digitale transformatie is een noodzaak voor alle geledingen van de retail: zelfs de meest uiteenlopende winkelketens, zoals Carrefour en ICI Paris XL, zijn er druk mee bezig. Op het eerste Vlerick Retail Platform van 2016, op 21 juni, leggen ze uit hoe.
Transformatie op kruissnelheid
“Retailers komen op kruissnelheid bij hun digitale transformatie. Marketing, klanteninteracties, verkoop, logistiek en het personeelsbeleid: niets ontsnapt nog aan deze onafwendbare evolutie”, is de centrale boodschap van de eerste sessie van het Vlerick Retail Platform 2016.
Op deze sessie leggen twee erg diverse retailers immers uit hoe omnichannel en retail in het digitale tijdperk heel concreet in zijn werk gaat. Met name Jo De Lange, Digital & E-commerce Director bij Carrefour, en Nic Petrens, eCommerce & New Media Manager voor de BeNeDeLux bij ICI Paris XL en Pour Vous, doen er hun heel eigen verhaal.
Carrefour is als traditionele ‘brick ’n mortar’-foodretailer immers een snelle inhaalbeweging aan het maken, terwijl ook parfumerieketen ICI Paris XL zorgde voor een vlotte integratie van – volgens het bedrijf – cruciale “digitale touch points” met haar klanten.
Wil je op 21 juni 2016 zelf aanwezig zijn op het eerste Vlerick Retail Platform van dit jaar? RetailDetail geeft vier gratis kaarten weg aan zijn lezers. Stuur om kans te maken een mailtje naar pauline.neerman@redactie.retaildetail.be, ten laatste op dinsdag 14 juni om 15u.