Duizend auto’s minder verkocht
Autosupermarkten Cardoen realiseerde in zijn gebroken boekjaar 2014-2015 een omzet van 148 miljoen euro en verkocht 12.700 auto’s. Het vorige boekjaar waren dat er nog 13.700, goed voor een recordomzet van 150 miljoen euro. De krimpende Belgische automarkt heeft blijkbaar ook ’s lands grootste autosupermarktgroep gedwongen om wat gas terug te nemen.
Cardoen verkocht vorig jaar wel zo’n 10% meer nieuwe wagens dan het jaar voordien: de verhouding is intussen al 75% nieuw versus 25% tweedehands. Ook wil de groep de komende jaren verder groeien in het segment van de nieuwe auto’s.
Om die groei te ondersteunen, opent Cardoen de komende jaren vier nieuwe autosupermarkten, meer bepaald in Kortrijk, Charleroi, Bergen en Luik. Dat zal het totale aantal dan op 15 brengen, verspreid over het hele land. Tegelijk wil de autosupermarkt zijn naverkoopdienst uitbouwen en het aantal klanten met een ‘Service+’-onderhoudscontract verhogen.