De Belgische luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines heeft in de Antwerpse Stadsfeestzaal een pop-up geopend, die volledig in het kader staat van de Rode Duivels. Bezoekers kunnen er onder andere plaatsnemen in zetels uit Businessclass.
Idee van Stadsfeestzaal
Daarnaast is het ook mogelijk om dankzij een 3D-headset een virtuele rondleiding te krijgen in het vliegtuig, dat speciaal voor de Rode Duivels werd ingericht voor hun trip naar het WK Voetbal in Brazilië in de zomer van 2014. Die headset is samen met enkele schaalmodellen van vliegtuigen ook te koop in de pop-upshop.
“Met deze pop-up willen we promotie voor België, voor de Rode Duivels en voor onszelf maken“, zegt woordvoerder Kim Daenen van Brussels Airlines aan Astad.tv. “Want het is na de terroristische aanslag van 22 maart belangrijk dat we tonen dat we er staan en dat de luchthaven in Zaventem terug goed bereikbaar is.”
Het was de Stadsfeestzaal zelf die op de proppen kwam met het idee voor een pop-up van Brussels Airlines in het winkelcentrum. Manager Steven Bervoets vindt dat de pop-up perfect past in de nieuwe strategie van het winkelcentrum om meer in te zetten op beleving en innovatie. De pop-up van Brussels Airlines is tot 22 juni te vinden in Antwerpen.
Antwerpen is zo plots een drukbezochte locatie voor luchtvaartmaatschappijen, want ook KLM opende al een pop-upshop met een gelijkaardig concept op de Meir. Het wil zo promotie maken voor zijn rechtstreekse verbinding van het Centraal Station naar Schiphol met de Thalys.