Muziek verzacht de zeden?
“Ik denk dat ik maar eens goeie oorstoppen koop voor mijn volgende shift: de ‘Co-op’-radio is zo slecht. Zelfs de klanten hebben er commentaar over. Ik zou nog liever naar niets luisteren.” Het is maar een van de vele zure oprispingen die op de Facebook-personeelspagina van Co-op opdoken sinds de keten een contract had gesloten met een bedrijf dat programma’s met muziek van onbekende artiesten levert aan winkels.
Het lijkt een grap, maar het is het niet. De directie houdt vol dat ze de playlist wijzigde om jong lokaal talent een duwtje in de rug te geven, maar volgens het personeel was het nieuwe contract net door al die onbekende artiesten veel goedkoper en ging het dus om een pure besparingsoperatie.
Wat er ook van zij, de klachten van het personeel zijn alvast niet in dovemansoren gevallen, zo schrijft de BBC. De directie heeft de playlist opnieuw aangepast en brengt nu een mengeling van (veel) bekende songs en (weinig) nieuw talent. Tot grote vreugde van het personeel: “Bedankt om weer normale muziek te spelen! We hebben vandaag allemaal meegezongen!”