TEDi, een Duitse concurrent van Action met 2.750 winkels in elf landen, komt naar België. De discounter wil dit jaar een klein tiental baanwinkels openen over het hele land.
De Duitse Action
TEDi bereidt zijn intrede in België voor: vastgoedpartner Retail Point zoekt voor de Duitse formule in heel België naar baanwinkels van zowat 1000 m². Alleen al dit jaar wil de non-fooddiscounter vijf tot tien vestigingen openen in ons land.
Action krijgt er zo een te duchten concurrent bij: de nieuwkomer mikt evenzeer op goedkope en aantrekkelijke spulletjes voor in huis aan lage prijzen, van papierwaren, over decoratie tot speelgoed en doe-het-zelfproducten. Ook TEDi wil zo naar eigen zeggen een “one-stop-shop”-oplossing bieden voor koopjesjagers.
Nog 2300 winkels erbij
Het assortiment bestaat in totaal uit 15.000 referenties. Hoewel er extra aandacht is voor esthetiek en design, wordt het permanent aanbod aangevuld met stockopruimingsartikelen en seizoensproducten. TEDi heeft bovendien een huismerk: TEDi Black.
Het nieuws van de Belgische expansie komt quasi tegelijk met de aankondiging dat TEDi ook naar Frankrijk trekt. De keten opent er een eerste winkel in Evreux. Vandaag heeft de harddiscounter, voluit Top Euro Discount genaamd, meer dan 2.750 winkels in elf landen in Centraal-Europa (Duitsland, Hongarije, Oostenrijk, Polen, Slovakije en Tsjechië) en Zuid-Europa (Italië, Kroatië, Portugal, Roemenië, Slovenië en Spanje). Op middellange termijn wil de keten zijn netwerk quasi verdubbelen naar 5000 winkels, met ook nog winkels in België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.