Bol.com is er nu ook in het Frans: de Franstalige app van de onlineretailer is vandaag officieel gelanceerd voor klanten in Brussel en Wallonië. Bij de eerste verkooppartners horen FMCG-merken als Ecover en Guylian.
Bewust alleen als app
Onlinewarenhuis Bol.com is nu ook beschikbaar in Brussel en Wallonië. De lancering was al langer aangekondigd, maar pas vandaag is de Nederlandse dochter van Ahold Delhaize ook officieel van start gegaan in Franstalig België. Momenteel werkt de onlineretailer er wel alleen nog maar via een mobiele app. “We kiezen voluit voor een app als medium, omdat uit onderzoek blijkt dat steeds meer mensen mobiel hun aankopen doen”, verklaart directeur platform Margaret Versteden.
Van in het begin had Bol.com duidelijk gemaakt dat alle aanbiedingen automatisch zouden worden omgezet naar het Frans, waardoor meteen ook het hele aanbod beschikbaar is voor Franstaligen. Toch wil het onlinewarenhuis ook lokale partners om het aanbod uit te breiden. Het platform gaat daarom vanaf nu op zoek naar “een groot aantal” verkooppartners uit de regio ‘Wallobrux’.
Momenteel zijn volgens de marktplaats al duizenden Belgische ondernemers op het onlineplatform actief, waaronder ook FMCG-merken zoals Ecover en Guylian. Binnenkort zullen klanten bovendien in nog meer supermarkten van de keten hun bestellingen kunnen afhalen, waaronder 58 vestigingen in het Franstalig landsgedeelte.