In de zomer van volgend jaar breidt bol.com zijn activiteiten uit naar Wallonië. Het bedrijf gaat ook op zoek naar lokale handelaars die hun producten via zijn e-commerceplatform willen verkopen.
Sneller groeien in België
Bol.com lanceert volgend jaar een Franstalige app en zet daarmee een eerste stap richting Wallonië. Het moet Franstaligen in staat stellen om in hun moedertaal bij het internetbedrijf te shoppen. Moederbedrijf Ahold Delhaize wil zo zijn groei in België versnellen en alle Belgische klanten een betere winkelervaring bieden.
Het e-commercebedrijf zal volgend jaar ook actief op zoek gaan naar handelaars uit Franstalig België. Op dit moment werkt bol.com reeds samen met 20.000 partners in België en Nederland. Bijna de helft van alle bestellingen bij bol.com, wordt op dit moment verkocht door deze partners. Door aan te sluiten bij het platform kunnen lokale handelaars hun omzet verhogen en hun bereik verder uitbreiden.
“In 2010 hebben we bol.com officieel gelanceerd in Nederlandstalig België. Sinds september 2014 kunnen wij onze Belgische klanten nog beter bedienen dankzij de samenwerking met lokale handelaars in België”, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen. “De expertise die we de afgelopen 20 jaar hebben opgebouwd, delen we nu ook graag met handelaars uit Franstalig België, zodat wij samen een goed lokaal alternatief kunnen bieden.”
Huub Vermeulen is ook één van de sprekers op de zesde editie van de RetailDetail Day, die plaatsvindt op 19 september. Via deze link vind je meer info over het programma en kan je tickets bestellen.